torsdag 20 november 2008

eget rum

jag ska få ett eget rum, eller egentligen är det inget rum utan en skrubb. Men den ska bli ett pyssel och syrum till mig. Jag har länge saknat att ha en vrå där man kan låta saker ligga framme för nu håller jag till på matbordet vardagsrummet och det gör ingen glad. I söndags drog jag ut allt skräp som samlats och rensar, rensar och rensar.....en massa svarta sopsäckar och blå ikeakassar fyllda av sånt som varit bra att ha, tidningar, ljusstakar, tygremsor m.m. Jag har målat halva delen både tak och vägg, väggarna var inget roliga att måla. En 47-år gammal tapet som löses upp när den får för mkt färg på sig, men ambitionsnivån är inte att det ska bli perfekt bara fräscht! Igår kväll satte jag upp reglar och en skiva som ett sybord. Det känns som om det kommer bli bra, men jag måste slänga mer saker......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är äntligen dags för ditt eget lilla rum. Härligt! :-) Hoppas allt är bra annars... vi hörs! Kraaam!!!

Anonym sa...

Ska bli kul att se hur det kommer att se ut när det är färdigt...!
Kram

Anonym sa...

det verkar som om det dyker upp mer och mer skräp, vart kommer allt ifrån???? men det är skönt att rensa och slänga!!
kram på er båda! m