söndag 17 maj 2009

Gråzoner

före
åh vad det var länge sen jag uppdaterade, har inte haft så mkt att skriva om och inte heller orkat. Men nu har vi jobbat med hemmet hela helgen, det har varit tvättning och målning. Jag har haft en plan med färgsättning, men jag har så svårt för att bestämma mig. Men nu blev det grått på fram och baksidan, men än så länge är det bara framsidan som fått färg på sig. Den ena gaveln gjorde jag ju klar i höstas, men nu är tanken att göra så mkt som möjligt innan den riktiga sommaren kommer igång, för då ska det njutas på altanen.

efter
Jag har valt att måla allt det gråa på huset i den varma gråskalan, för att jag vill inte att det drar åt det blå hållet. Jag hade en idé att ta lite mörkare grått på framsidan, men nu går vi på det konceptet som vi börjat på men tvärtom.

9 kommentarer:

Camilla sa...

Oj, vilken skillnad de blev.. Blev jätte fint.. får går förbi imorgon o se bättre.. trodde ni skulle målat lite mörkare grått, men detta blev jättesnyggt!!

mixatofixat sa...

jo, tanken var nog så, men av rädsla att huset ska se ändå mindre ut så blev det så har lagom grått..där det är vit puts är det denna kulör på fönsterna så nu blev det tvärtom. tycker man det är mesigt kan man ju alltid måla om!! kul att du tyckte om det!!

Erika L. sa...

Halloj! Ser supersnyggt ut. Får nog bli en liten promenix förbi ert imorgon!

Elin sa...

Wow, vilken skillnad! Ser superfräscht ut! :)
Vad blev det för kulör?

mixatofixat sa...

Erika: Promenera på du!! Hade jag varit ledig imorgon kunde vi fikat, men det får bli en annan dag.
Elin: S2502-y, har S2002-y på fönsterna där det är vitt, men den gick inte att göra, men det är ju så liten skillnad, så jag tror inte man tänker på det. Syrran hade en burk med färg i S4502y, som jag tänkte testa först, emn jag hade missuppfattat, det var inte silikonemulsionen utan en mur akryl, och den vill jag inte provmåla med på fasaden. men om inte S2502-y skulle bli bra är det samma bas som den mörkare och samma pastor, så nema problema!
Det blev sån skillnad mot det gula!!Jag är nöjd!

Anonym sa...

Verligen jättesnyggt! Måste komma förbi och se det live!

Anonym sa...

Hej !

Huset blir jättefint !! Vilken skillnad ! Jag och grannen var ute och gick igår och "råkade" gå förbi !
/Maria några kvarter bort

Anonym sa...

Jättesnyggt! Ni har jobbat på bra. Med den energin kan ni snart sitta på altanen och njuta. Vi tar en grillkväll framöver och inviger skapelsen på riktigt. /L

Elin sa...

Ok! Jag tycker det ser mycket bra ut i alla fall! Ska bli kul att se det irl. :)