torsdag 28 januari 2010

Ledig dag..

Efter att ha lämnat barnen på skolan, traskade jag ut i snön för en morgonpromenad. Det var inte lätt att ta sig fram på gångbanorna, säkert 20 cm med snö. Väl hemma igen så satte jag igång med ett litet måleriarbete, hallen har fått vit färg på väggarna, så det stora elementet vid entrédörren såg väldigt gult ut. Dags att måla, min tanke var att göra ngt av elementet. Jag kunde ju måla det vitt igen för att få det att "försvinna" in i väggen, men det kändes inte så kul. Det fick bli högblankt svart istället! Strax över satte jag en tavelhylla (RIBBA från IKEA). Jag tycker det blev bra, nu återstår bara att måla dörrfodret som i nuläget ser solkigt gult ut!

4 kommentarer:

Ann sa...

Bra idé! Har oxå funderat på detta i vår hall. Det finns ett stoooort klumpigt element där. Nu är den brun o jag tänkte genast att den måste försvinna men vi behöver den där. Blir så kallt ananrs.
Men då kan man göra den snygg o synlig ist.
Skall rådgöra med maken.

Tack för tipset!


Kram

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka !!!
Jättefint med högblankt svart som kontrast!! Super fint !
/Hälsn
Maria några kvarter bort

Anonym sa...

Så snyggt!
Jag har också varit lite sugen men nu har ju jag min fina Hanna-tapet ;)
Kul att du är tillbaka!

Kram kram
Ann

Mitt i Fågelsången sa...

Så snyggt!!! Och kul att du "vågade"!

Vi hade ett ljusblått/mellanblått trapphus, och det sista som renoverades var just detta - målades helvitt. Som pricken över i:et målade vi elementet (som tidigare var färgmatchat) svart, och satte en svart brytare för belysningen.