onsdag 24 februari 2010

Färgsättning utomhus

Om man tittar ut så känns det avlägset att måla om huset utvändigt, snö ända upp till fönstren. Men snart är det dags att måla och igår var jag i Göteborg på en kurs i Utvändig Färgsättning, kursledaren var Per Nimér som är Designchef på Akzo Nobel. Han är dessutom en av 12 i världen som analyserar trender i framtiden resultatet samlars i "Colour Envelope"

Det blev en lärorik och intressant dag med massa information, tankar och ideér. Vi fick se en mängd bilder på hus och Per berättade om husens stilar och arkitektur. Efter sommaren kommer det att bli en liknande kurs, men då om invändig färgsättning.

Jag hade även turen att få samåka med Hildur till Göteborg, det blev en rolig resa med mycket skratt och prat, inte så bra för min röst som under större delen av dagen var borta men det var det värt. När kursen var slut besökte vi ett av Sveriges stora varuhus för att ta en fika och inspireras av alla miljöer. När vi kom till kassan gick det snabbt, för jag gick för första gången tomhänt ut, inte ens värmeljus!


hittade en snygg lösning på sybord, synd bara att jag inte har något syrum där det får plats...

1 kommentar:

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Åh så läckert! Ett sånt ställe skulle man ju ha, men platsbrist råder. Vilken mysig blogg du har! Kram Emmy