torsdag 1 juli 2010

Makeover II




I våras köpte jag detta soffbordet på en secondhandbutik. Bordet var i hyfsat skick och jag gav 200:- för det. Man kan snurra på bordskivan så det höjs eller sänks! Passar bra om man vill sitta och äta i soffan. Just nu är jag inne i en vit period så givetvis fick bordet en omgång av penseln! Färgen jag använde var Jotuns Bengalack, en högblank alkydoljefärg som egentligen är en metallfärg men fungerar även på trä. En alkydoljefärg torkar långsammare än en vattenburen, därför flyter den ut bättre och blir slätare utan penseldrag.




ps! bilden överst är inte från mitt hem, utan från secondhandbutiken!!

8 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Vilket lyft det blev!

Jag har ett pelarbord som jag hemskt gärna skulle måla vitt, men det är arvegods, och jag vet inte om jag "törs". Vad gör jag när jag ångrar mig??? Då är det ju kört.

mixatofixat sa...

Ja det är ju lite trist om man ångrar sig när det är arvegods. Ett fynd på secondhand är ju en annan femma, men jag är helnöjd. Det finns ett medel på jobbet som heter "silpox" som är ett färgborttagningsmedel, men jag har inte provat det. Känns ju inte kul om medlet förstör bordet.

Camilla sa...

Vilken stor skillnad de blev, jätte fint!
fifigt att man kan höja o sänka de oxå...

Kul att du börjar blogga lite igen!

Anne-Lise, blogg.mingard.se sa...

Vad fint bordet blev, man kan nästan inte tro det är samma! *smile*

Ann sa...

Det blev verkligen så snyggt!
Kul att du bloggar igen!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad tjusigt det blev!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Det blev supersnyggt i vitt.

mixatofixat sa...

Tack alla för era positiva kommentarer! Lite färg = stor skillnad!! Gammalt blir som nytt!