tisdag 21 september 2010

Nu har jag gjort det igen....

skaffat mig ännu ett projekt! Var på en second-handbutik och köpte mig ett skåp...igen! Detta ska stå i tjejernas rum hade jag tänkt, men kom sen på att jag kanske ska ha det i köket. Vi får väl se vart det hamnar. I dagsläget står det i tjejernas rum och har blivit målartvättat, lätt slipat och grundat samt färdigstruket 1 gång, allt enligt konstens alla regler. Eftersom jag målar inne i lägenheten målas det med vattenburen färg, samma som våningssängen blev målad med. Och kulören? Ja, den blev vit denna gången!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...vitt funkar i alla lägen!!
Min familj höll på att svimma när jag i somras målade ett vitrinskåp svart (!!) men jag är inte så djärv, så skåpet fick bli vitt innuti hehe...
Häls
Maria..några kvarter bort

Anonym sa...

...skåpet ser jättefint ut, ser nästan ut att vara lackat. Håller själv på att måla med vattenlöslig färg. Har du något tips på att få till det extra bra. Jag vill ha ytan slät och fin. Tack för en superbra blogg!