måndag 20 december 2010

Jul i butiken


För några veckor sen fick jag en idé till en skyltning med lite julkänsla. Jag bad pappa komma med någon gren jag skulle kunna använda, när han dök upp i butiken kändes det som om han hade halva skogen med sig. Jag valde en som jag tänkte täckmåla vit, men sen slogs jag av att det är lite väl mycket jobb att måla en gren så jag valde att spraymåla den. Den eftermiddagen blåste det ute, så det var lite svårt att få färgen att hamna på grenen, men resultatet blev bättre än jag trodde, på håll ser den ut att ha lite rimfrost på!

Sen hängde vi upp gamla fina men slitna pepparkaksformar som vi hade köpt på Kupan. Tapeterna som användes är båda från Sandberg Tyg & Tapet och heter Elsa och Edith.
Idag har det varit VAB som gällt, verkar som om magsjukan knackat på dörren lagom till jul.

Inga kommentarer: