torsdag 19 maj 2011

Pippi på fåglar

För någon vecka sedan besökte jag Falkängens Hantverksby på Kinnekulle,

Hantverksbyn består av 12 butiker i en mysig och rofylld miljö, där hantverkare från hela landet ställer ut varje sommar. Där kan man hitta allt från smycken till bruksföremål. Jag hittade några godbitar som jag helt klart ska köpa vid mitt nästa besök. Glömsk som jag är, glömde jag bort att titta vem som tillverkar dom.

Jag har en förkärlek till fåglar, så det var inte konstigt att jag föll för dom här underbara varelserna, tyvärr har jag ju inte längre ngn trädgård där jag kan sticka ner dom, men får nog köpa en och spara....

1 kommentar:

Malin E sa...

Hej!
Tack för kommentaren i bloggen.
Jag virkar i ullgarn när jag virkar mössor, tjocklek kan man prova sig fram med om man vill vilka med stor elle rliten virknål.
KramMALin