söndag 5 februari 2012

Boheme


I slutet av sommaren var det dags att hjälpa min fantastiska vän A med tapeter till deras sovrum. Ett alternativ var tapeter i blå toner, A var lite inne på att skaffa kuddar i denim. Romantiskt med en liten rå touch så det inte blev för gulligt. 


Alternativ två var en tapet med toilemönster, tapeten från Boråstapeter är lite häftigare än traditionella toiletapeter eftersom mönstret är större än dom brukar vara.
Med den kunde man plocka in lite fårskinn och få "Ernstfeeling"


Valet föll på alternativ två, den stormönstrade toiletapeten. Den sattes som en fond ihop med en smalrandig tapet på övriga väggar. Jag gillar verkligen att blanda bland mönster så länge man håller ihop kulörerna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag bara älskar den här tapeten, kan du inte lägga upp fler biler på rummet? Gillar verkligen att ni blandat mönster med randigt!

mixatofixat sa...

Hej anonym!
Förlåt att jag inte sett din akommentar förrän nu..Jag tycker ofta det blir snyggare med en ett litet mönster på den "enfärgade" ihop med en fond, dessutom gillar jag randigt. Min kompis sovrum blev riktigt snyggt, ska försöka ta lite fler bilder. Har några till, men dom är inget bra, återkommer! / M