tisdag 21 april 2009

grönt är skönt!

På påsklovet åkte jag och tjejerna på en utflykt till Lager 157 i Gällstad, det var flera år sen vi var där. Det blev en perfekt dag med sol och massor av sång i bilen, lilla E sjöng sin favorit "La Voix" för kung och fosterland. När vi kom till Gällstad såg jag att Bolagret hade en butik där, så jag sa att här ska jag in, då blev det protester på dom små, dom skulle absolut inte in i ngn tråkig affär, men gissa vilka som fick släpas ut därifrån? Jag tror dom provsatt varenda stol och soffa i hela butiken. Det var här vi fick syn på en riktig vitaminkick!
Dom senaste dagarna har jag varit hemma från jobbet, i fredags började jag att se konstigt och fick talsvårigheter, strax efter fick jag dundrande huvudvärk. Jag jobbade vidare, men tänkte att det är nog bäst att jag kollar upp detta. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle åka direkt till akuten. Jag har känt mig trött en tid, så jag tänkte att det hade ngt med det att göra och det verkade doktorn oxå tänka, men eftersom man ville utesluta hjärnblödning så ville man göra en datortomografi och behålla mig för observation över natten. Som tur var så visade inte röntgen på ngt fel, utan jag har hade fått ett rejält migränanfall. Men pga att jag inte haft migrän tidigare så ska jag bli kallad på en kontraströntgen senare för att kolla upp detta. Idag ringde jag doktorn igen pga att jag har domningar i armarna och en huvudvärk som inte vill ge sig trots tabletterna jag fick. Doktorn sa i lördags att jag kunde känna mig lite hängig efter ett anfall, men jag tyckte att det borde ju ge sig efter några dagars vila, men nu hade han kollat på mina prover och sett att jag hade riktigt dåligt järnvärde, så han skrev ut järntabletter. Nu hoppas jag att allt ska vara som det ska och att orken kommer tillbaka!

4 kommentarer:

Hildur sa...

Tänker på dig! Stoooor kram!!!!

Camilla sa...

Har järntabletterna hjälpt dig nåt? Låter inge vidare de där.. Hoppas de går över snart..

Blev de nåt shoppande på lager 157?

Elin sa...

Hoppas du blir bättre snart! Låter inget vidare det där! Skönt att det "bara" var lågt järnvärde i alla fall och inget värre.
Kram!

FURNISH.etc sa...

Läcker utemöbel!

Stackare, hoppas det löser sig snart!