tisdag 1 december 2009

1

Jag fick en idé om att varje dag fram till Julafton ha "lucköppning" i form av dagens tapet. Det är svårt att välja ut 24 favoriter för det finns ju så många fina att välja bland, men här kommer den första:


Vera från Sandberg Tyg & Tapet, tapeten är gjord efter ett original från 1920. Detta mönster har varit en favorit i flera år, tyvärr passar den inte i mitt hem, men hos mina svärföräldrar passade den mycket bättre, dom har den i ljusgrått. Finns i 9 färgställningar.
I morgon ska jag titta på ett hus som goda vänner till oss håller på och totalrenoverar, ska bli spännande att se hur det ser ut, ska tipsa henne om tapeter och kulörer. På jobbet har jag ett annat roligt färgsättningsuppdrag åt en kund som bygger om en hel undervåning, sånt är roligt att ta del av. I det huset kommer det att bli Sandbergstapeter, om dom väljer mitt förslag. Det kommer bli jättefint!

2 kommentarer:

Ann sa...

Hej!
Vilken rolig idé, jag kommer följa med spänning!!
Är just nu sugen på Nina jobs, den med hjärtan, skulle gärna vilja ha den i rött just nu (kan det kanske bero på juletid?)
Kramar

mixatofixat sa...

Jag får se om jag kan välja ut 24 tapeter, har bara valt hälften, det finns för många att välja mellan. Nina Jobs är ju jättefin och den röda skulle nog göra sig bra hos dig, med tanke på dina båda halltapeter....men den vita kanske håller i längden??