torsdag 30 oktober 2008

kuddar

senast jag var i Stockholm var jag inne på Svenskt Tenn för att köpa ett efterlängtat tyg. Jag gillar många av Josef Frank´s mönster, men just då var det Terazzo som jag ville ha. Eftersom meterpriset är ganska dyrt blev det ingen storhandel. Kunden före mig skulle ha sådär 15 m, och när det blev min tur frågade jag lite blygsamt hur lite man fick köpa.

Nu har tyget legat fint inslaget i påsen och väntat på att sys och ikväll blev det 2 kuddar. Först hade jag tänkt att göra som jag gjorde med Elefantkudden, att jag tog ett enfärgat på baksidan för att kunna få ut 3 större kuddar, men jag bestämde mig för att det får bli 2 mindre med samma tyg runt om, Det finns en bit kvar som kan bli en 50*50 vid tillfälle, med avikande baksida. Ännu har jag inte bestämt var kuddarna ska få vara, jag har några alternativ...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!

Nej, Josef Franks tyger är väl inget man köper några extra meter av "uti fall att".

Nu får vi snart vårt nya överdrag t soffan - då ska jag oxå fixa kuddöverdrag som matchar.

Sandra / Vit design sa...

Vilka fina kuddar du har sytt!
Ha en trevlig helg, kram Sandra

jennys hus sa...

SNYGGT!! Elefantkudden kan du få skicka hem till mig;-)
Trevlig helg/jenny

Ann sa...

Sååå himla snyggt tyg!!!
Jag förstår att du frågade, har oxå gjort så.
Det är ju lite pinsamt, men herregud varför skäms man egentligen?
Det är ju inte gratis precis. Eller ens i närheten.

kram o ha det!

Cel'Dara sa...

Vad snygga dom blev. :-)
Jag gillar inte Josef Franks mönster så mycket annars. Men detta var ju ursnyggt!

Anonym sa...

tack för alla snälla kommentarer! m

martina sa...

Är också förtjust i dessa tyger dock har jag inte vågat handla något. Jag har bara fått köpa en bricka av sambon =)
Smart att sy elefantkudden med annat tyg på baksidan!