torsdag 9 oktober 2008

svart och vitt

det är glest mellan inläggen...men som jag skrev skulle veckan innehålla en hel del aktiviteter. Det har varit jobb som vanligt, men jag har varit upptagen på kvällarna med bla trädgårdskursen. Igår var vi hemma hos min f.d chef på födelsedagsmiddag, det är lilla e som blivit firad i dagarna 3.
Idag är det mamman som blivit uppvaktad med tårta och fina paket! Min familj verkar känna mig väl, paketen innehöll en skön och härlig creme till kroppen och goda belgiska praliner samt en viss efterlängtad kofta!! Jag har en viss kärlek till koftor och just denna modellen har legat i topp på önskelistan länge.

Efter denna mysiga uppvaktning var det dags för skola och dagis för barnen och jag och sambon åkte vidare på en mindre trevlig sak, för ett par veckor sen gick vår granne bort och idag var det dags för begravningen.

På eftermiddagen gick jag till mitt gamla arbete för att köpa lite grejer till ett av mina små projekt och då hade min filt som jag beställt för länge sen kommit, den hade jag nästan glömt av.

Nu har jag både filt och kofta som värmer mig i höst!

3 kommentarer:

Maria i Skara sa...

Visst är det kul nu när det är höst och man får "boa" in sig och köpa myssaker...typ koftor och filtar! Själv kund jag inte motstå en adventsstjärna (ja..lite tidigt kanske) häromdagen när jag var i den lilla nya affären vid vår populära lekplats ! Vilka förväntningar jag kommer att ha över din och vår gemensamma vän E´s trädgårdar nästa år..nu när ni går kurs ..hihihi

Ha en bra helg !
Hälsn
E´s vän som köpte vit golvfärg till sitt köksbord och som bor några kvarter bort !

Anonym sa...

Gokväll i stugan!
Kikar in och ger mig tillkänna bara. Jag mår urkass just nu, helt färdig, superförkyld och huvudvärk. Men, men... bara att bita ihop imorgon. Min jobblördag! Åh, så du fick din efterlängtade kofta. Antar att det var den du pratade om när vi var iväg till storstan. ;-) Hepp, nu ska barnen läggas, sen blir det slappande i soffan framför Idol. Mer än så orkar jag inte ikväll. Kram på dig och trevlig helg!!!

Anonym sa...

Hej maria i skara!
Det har dröjt med att svara, jättekul att du läser min blogg, hoppas att du gör det trots att jag varit kass på att svara!
Jag tror du kan sänka dina förväntningar vad det gäller min trädgård iallafall:)
Hur har det gått med målningen??