lördag 7 februari 2009

The Bee Gees

denna veckan har varit otursförföljd, min onda tand har plågat mig, nu har jag en 20-dagars antibiotikakur att se fram emot! Fortfarande ont och nu ett sår som svider inne munnen, visst det kunde varit mkt värre men det här kändes som illa nog när man ska åka på skidsemester fredag kväll. På fredag fm ringer dagispersonalen och talar om att lilla E har feber, det var som om luften gick ur mig.....nu väntade jag bara på att L skulle komma hem med kräksjukan oxå som dom flesta i klassen verkar ha!
Nåväl, min snälla mamma var hemma med lilla E och jag åkte till jobbet för att arbeta hela 4 timmar! Klockan sex kom familjen och hämtade mig och vi åkte iväg. Vi ansåg att lilla E har det lika bra i en stuga i fjällen med feber som att alla ska stanna hemma, nu kan iallafall 2 njuta av lite sportlov. Efter ca 5 mil i bilen kommer det - kräks- bara att stanna, vi letade upp en mack och fick städat ur bilen och kunde sen fortsätta. Lite lagom trött på situationen sitter jag och sms:ar nära och kära, då sambon tvärbromsar, jag tittar upp och ett par meter framför vår bil står 2 älgar.....som tur var gick det bra, dom hann undan. Jag började fundera på om det verkligen var meningen att vi skulle på semester. Sista timman satte jag mig bakom ratten, familjen sov, knappt ngn bil på vägen, snön låg tjock och det var en rofylld tystnad. På radion gick Karlavagnen, när vi nästan var framme hör jag tonerna av en gammal goding, The Bee Gees "Tragedy" då kände jag att NU får den låten vara avslutet på eländet, nu kan det bara bli bättre!!

Idag sitter jag och lilla E och myser, vi kollar tv och har gjort en brasa, bloggen kommer att under veckan förvandlas till en reseblogg! Snöiga hälsningar från M

Inga kommentarer: