måndag 5 januari 2009

IKEA home planner...


är ett riktigt bra hjälpmedel när man ska göra om hemma. Hösten 07 satt jag som klistrad vid datorn och ritade olika köksideér. Under helgerna som varit har vi pratat om att lilla E skulle behöva en ny säng och då skulle vi även fixa till ett skrivbord. Jag satte mig och ritade upp hennes rum i IKEA home planner, där man nu oxå kan rita in skrivbord och garderober. När det var klart tyckte hon det blev så bra att hon ville att vi skulle börja fixa på direkten.
Det lutar åt att vi gör som vi gjorde i L´s rum, vi bygger en säng på STOLMEN, då får vi massor av förvaring under, byrån MALM finns redan i rummet, sen kompletterar vi med TORE -hurtsar med en skiva över som skrivbord. Lilla E har ett pyttelitet rum så det krävs effektiv förvaring av alla grejer som en liten tjej samlar på sig!
kollage med bilder från IKEA

3 kommentarer:

Anonym sa...

fortsättning följer, hoppas jag
kram

mixatofixat sa...

ja, men det kan dröja!! men e vill att det ska gå fortfortfort! kram

Anonym sa...

Förvaring är ju a och o i ett barnrum oavsett storleken på både rum och barn :D Det ska vara lätt att få undan och jag gillar sluten förvaring bäst för du kan det vara en salig röra i skåp och lådor men det syns inte...

Lycka till med fortsatt inredning och hoppas vi får se resultat här på bloggen!

K R A M // t i n a