onsdag 25 augusti 2010

Bilder


Igår skulle jag föra över en bild till bloggen på samma sätt som jag brukar göra, men något verkade gå fel för i dag när jag letade efter en av bilderna i telefonen upptäcker jag att bilderna är borta....ca 720 stycken. Inte kul alls, men ikväll testade jag att föra över bilder igen och köra en scanning av skadade filer, gissa om jag blev glad över att dom fanns kvar!!
Laddade hem en testversion av ett fotocollage program, så här blev en av bilderna!
Tema kuddsömnad!

4 kommentarer:

Emma sa...

Hej!
Du verkar vara expert på målande! Själv är jag verkligen amatör, så jag tänkte fråga dig om du tror att det skulle gå att måla en IKEA-byrå i ekfanér (Malm) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20062596
så att den blir helt vit? Vad ska jag använda för färg då och måste jag förbehandla byrån på något sätt?

Jättesnyggt hem du har för övrigt!

Mvh//Emma

mixatofixat sa...

Hej Emma! Jobbar ju i en färgaffär så lite kan jag nog ;)Fanér är lite klurigt, men det kan funka! Det är extra viktigt med underarbetet, tvätta med en målartvätt och slipa lite lätt med ett fint sandpapper. Fanér är ju tunt så ta det försiktigt! Sen får du grunda med en häftgrund och sen färdigstryka 2 ggr med en lackfärg! Finns både vattenburet och oljebaserad färg, den oljebaserade blir en aningens bättre för den torkar långsammare och hinner flyta ut lite mer så man minskar risken för penseldrag, men den luktar ju lite! Gör du så här har du bäst förutsättningar för ett bra resultat men det är som sagt lite klurigt med fanér!! Lycka till!

mixatofixat sa...

ps: Tack för du tycker mitt hem är fint! Välkommen tillbaka!

Emma sa...

Åh vad bra, tack så jättemycket för svaret! Nu ska här målas! :D