torsdag 17 juli 2008

kök



några bilder före köksrenoveringen, sambon har hunnit slänga luckorna till överskåpen innan jag hann föreviga dom..
köket var platsbyggt och riktigt praktiskt med skåp ända upp till taket. Någon av de tidigare ägarna hade bytt luckorna och det hade varit roligare om orginalet var kvar. Vi funderade på om vi skulle be en snickare göra nya luckor men bestämde sen att vi byter allt så blir det nytt och fräscht. Jag ritade en mängd olika ideér på IKEA kitchen planner, men med ett långsmalt kök kändes det lite begränsat med vad man kunde hitta på. Det blev snarlikt det kök vi hade innan, men med färre överskåp för att lätta upp lite. Istället för underskåp blev det lådor, riktigt praktiskt. Vi var lite oroliga att skåpen inte skulle räcka till, men efter att ha rensat ut lite onödigt har vi t.om plats över!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ibland kan det tyvärr bli för välmixat oxå om du förstår vad jag menar?? men iom att dom gör iordning allt på en och samma gång så blir det väl så...dom har ju inte flera år på sig :D dom får jättegärna komma hem till mig med, jag har fullständigt fastnat...jag gillar för många stilar och har svårt bestämma mig haha

Anonym sa...

vad härligt med nytt kök...är det nåt som verkligen gör mkt för boendet så är det köket...:)

Anonym sa...

Aha, det var så det såg ut förut! Jag som inte sett mer än några glimtar av hur det såg ut innan renoveringen kan ju bara säga att det har blivit sååå snyggt. Golvet, bänkskivan, tapeten... ja allt!!! Gillar verkligen!!! Kraaam på dig! Och du, nu har jag bara en lördag kvar att jobba, sen semester. Underbart, längtar efter sovmorgon!!! Kram igen!

mixatofixat sa...

Madde: Fint namn du har:) Det blir ofta jättefint på TV, men det personliga kan fattas, det blir så perfekt och tillrättalagt! Har jobbat i inredningsbranschen och det blir ju inredarens signum som lyser igenom. Men visst vore set skönt med nån som svepte med trollspöt och vips så var det som man önskade! Jag ogillar perfekta kataloghem, vill se lite mera själ.
Före bildern var inte vackra, allt innehåll som syns, men det är verkligheten;) Ska lägga in efterbilderna snart!

Isabelle: Skönt för dig med semester!! Blir glad att du gillar köket, själv är jag nöjd men det kommer grejer som man kommer på i efterhadn, nu ska dom där hyllorna upp oxå...... Kraaaaam på dig!