lördag 5 juli 2008

Trädgård


Vi har haft fullt upp i vår med allt möjligt utom att ta hand om vår trädgård, så idag på min första semesterdag var det dags att ta fram alla trädgårdsredskap!
Barnen var hos Farmor & Farfar så vi blev riktigt effektiva. Det blev en vända till tippen med en massa skräp och vi rensade mellan plattor och tog bort gräs i rabatten, häcken fixades till och "stenrabatten" fylldes på . Det finns en hel del kvar att göra men nu ser det i allafall inte ut som en tornado dragit fram på innergården!

Jag hoppas även att jag fick död på de flesta myrorna efter mitt varv runt huset med "stoppar myror". Myror är säkert trevliga djur men inte inne hos oss, nu får dom bosätta sig hos någon annan.
Efter ett par timmars jobba satte vi oss och beundrade skillnaden, -riktig Feng Shui sa sambon!
Vi hämtade en riktigt praktisk grej nu ikväll som kommer att bidra till ordningen, den får jag fixa till under min andra semestervecka. Det blir ett nytt inlägg om den framöver..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gokväll! Ni har varit duktiga idag. Vi med faktiskt. :-D Fast i skift, jag har jobbat också. Sen medan maken fixade utomhus så åkte jag och barnen och hälsade på Stilly i sommarstugan. Sen ikväll har jag fixat vidare här hemma. Känns sååå bra att bocka av på listan. Glöm inte vecka 29 nu då! ;-) Ja, just det... närmaste stället som Myra-tapeten säljs på är på ditt gamla jobb. Frågade säljaren på Sandbergs när hon ringde mig i torsdags. :-D Hoppas du får en underbar söndag! Kraaam!

mixatofixat sa...

Min underbara söndag ska jag ägna åt att sy en ny tunika och packa inför semestern.....
jag ska inte glömma v. 29, lovar.
Låter mysigt å hälsa på Stilly i sommarstugan! Kanske att vi kan göra en utflykt tillsammans med alla barnen???

Ha det så bra och kram på dig!