söndag 14 september 2008

helgarbete

idag kände jag att det var läge att fortsätta med ett litet projekt som påbörjades i torsdags. Jag har lånat en färgspruta för att testa hur det var att arbeta med. Det var inte lätt kan jag säga, precis när jag tyckte att det gick riktigt bra spruttade det till i maskinen och ut kom en tjock kludd med färg. Idag slipade jag av det värsta av ojämnheterna och fortsatte, för där det blev bra så blev det riktigt bra. Jag använder mig av en vattenlöslig halvblank snickerifärg från Jotun. Det är bra med vattenlösligt eftersom det inte luktar så mkt och det är lättare att rengöra verktygen och sig själv.För att slippa få vit färg i hela garaget började ett nytt projekt - rensa i röran i garaget. Det blev en vända till tippen och en bra start på lite bättre ordning. Nu står det mesta koncentrerat i en del och den andra delen får nu agera måleri. Jag hämtade 2 presenningar och hammare och spik och gjorde en riktigt bra "rumsavdelare" sen var det bara att köra igång. Bordet är ett slagbord, Norden, från den stora möbeljätten...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ju ut att ha blivit riktigt bra! Då kanske man kan anlita dig om man vill få något sprutlackat?? I lördags hade vi det bra. Jag gick hem vid 23 för att amma, men fram till dess sov hon. (Jag gick inte tillbaka sedan för barnvakterna var lite trötta...)
kram Erika L.

Anonym sa...

ja på håll ser det riktigt bra ut!!vad skönt att det gick bra! Men lilla K sköter sig ju utmärkt! kram på dig!

Anonym sa...

Det där med att sprutmåla verkar ju vara en riktig hit! Vi har ett relativt stort innertak på landet som ska målas nästa sommar - haken är att vi inte har el, så då måste vi fixa ett aggregat förutom spruta. Men det kan nog vara värt det.

Anonym sa...

Hatar att måla men spraya gillar jag men då är det inte så stora projekt, det där jäkla dammet letar sej in över allt så jag håller mej i trädgården. Hade jag plast hade jag gjort som du med mitt sideboard.

Hittade hit via Vardag i paradiset.
Ska iväg och jobba men lägger dej i bloggkoll så jag kan läsa din blogg lite bättre när jag kommer hem!

Ha en bra dag!!