onsdag 17 september 2008

på plats

I somras målade jag och lilla E en gammal skolbänk som vi fått av min styvmor. Nu är den på plats i lilla E:s rum och hon är riktigt glad över den. Längtan att få gå i skolan som stora L är påtaglig och med ett eget skrivbord är man ett steg närmare! Jag har tänkt att lägga en bit vaxduk inne i bänken som ett gammeldags hyllpapper,dels för att skydda ytan men mest som en fin dekoration (även om det inte syns). Än så länge har hon ingen riktig skrivbordsstol så en pall från IKEA får duga så länge, även den har fått ett lager av snickerifärg på sig. Smidigt med en målad pall, när den ser lite skabbig ut så är det bara att rolla över den med ny färg, så är den som ny igen!
På väggen ser ni en av mina favorittapeter, Kaspar, ur Kaspar & Saga från Sandberg. Gardinen är från samma kollektion! I stora L:s rum finns likadana gardiner men hennes tapet är grön i stället.

3 kommentarer:

Ann sa...

Fint det blev ommålat!
Tapeten är ju bara för söt alltså.

Jag har ett litet önskemål: kan man få se mer av köket. Skall ju fixa till köket när vi kommer hem.
(fast det är sista rummet påmminer maken mig hela tiden) men jag har funderingar på sånt kakel (moskaik) o virrvarr.
lite mer bilder så nominerar jag din blogg även nästa gång;)

kram

jennys hus sa...

Jättesnyggt!! som ny:-) Kram/jenny

Anonym sa...

tack båda två!
Det kommer en bild på köket när köksbordet är på plats. Just nu finns det ju i garaget!!