tisdag 30 september 2008

konsten att möblera om

har jag lärt ut till mina flickor ikväll. Lilla E är snabb att lära, jag tror att hon är en liten miniatyr av mig själv! Fram med handdukar att läggea under benen och sen var det dags att flytta på skåp och byråer, allt medan pappan i huset inte var hemma. Lilla E fick fram Ergorapidon och började dammsuga upp dammråttorna som gömt sig bakom skåpen, det är en redig tjej det!!

Stora L har lite svårt för förändringar och blev helt bestört över att en gammal skänk inte längre ska "bo kvar hos oss".Jag har nämligen gjort ett fynd, för ngn vecka sedan hittade jag ett skåp på en hjälporganisation, jag har varit på jakt ett tag, nu fanns det till det fantastiska priset av - trehundrasjuttiofem kronor. Idag hämtade jag en släpkärra och tog hem skåpet, fick ringa en granne så jag kunde få hjälp att bära in det, då hjälpte inga handdukar!

fortsättning följer....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg tygtavla!
Kram Sandra

Anonym sa...

Tackar! Tyget heter Elips och kommer ifrån Ljungbergs.