måndag 25 augusti 2008

nöjd..

..med att jag har slipat klart väggen, jag hann till och med stryka på impregneringsolja på alla bara fläckar och ändträ, allt enligt konstens alla regler! Fläckar och fläckar på en del ställen var det större delen av väggen som var bar. Nu kan jag förhoppningsvis få en gavel snygg innan vintern. När tiden inte räcker till får man ta det i etapper och vara nöjd med det lilla!

Jag tänkte visa en fin kombination som jag hittade när jag skulle hjälpa mina goa vänner att bestämma tapeter till deras vardagsrum och matdel. Det blev inte just denna kombinationen, jag har lovat att inte visa den förrän dom har satt upp den, men till dess vill jag visa detta:

Jag gillar kombinationen med en mindre mönstrad tapet till en fondvägg, här är en enkel randig tapet ihop med Josef Franks färgstarka. Den kommer ifrån Boråstapeter och kartan heter Anno 1905.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att blanda mönster! Har fått dille på att blanda olika mönstrade ur Lotus. :-) Och det verkar vara uppskattat bland kunderna också. Kram och godnatt!

Anonym sa...

Mönster är kul! Jag måste titta närmare på Lotus, vi säljer inte den så mkt, kan vara dags att flytta fram den till en bättre plats! Kram på dig!