måndag 18 augusti 2008

personlig stil

I mitt jobb träffar man ibland på en del kunder som vill ha vissa tapeter som kompisar ska gilla eller för att vara först med det senaste och då kanske glömmer bort att det måste vara något som man själv gillar och kan tänka sig titta på under all den tid som man tillbringar i sitt hem. Ibland är en del hem är så "perfekta" och "stylade" så man ser inte riktigt vem är det som bor här, vad gillar dom, hur lever dom m.m. Ibland köper man något för det är så "rätt" och kanske inte för att man verkligen gillar formen, färgen eller funktionen. Det kan då bli risk att hemmet känns som ett kataloghem. Jag försöker få en personlig prägel på mitt hem men visst har jag en steltontermos, köpt efter flera års trånande, jag har en kakaoplanch på min vägg, molnkudde i soffan-listan kan göras lång. Men nånstans finns oxå den ärvda byrån, alla böcker, tavlorna i hallen som barnen gjort och som får visas upp. Givetvis blir man påverkad av trender men jag föredrar hem som man inte direkt ser att detta är ett hem skapat 2008.
Idag har jag tillbringat eftermiddagen hemma hos en god vän som har ett alldeles underbart hem. Det är "mixatofixat" - ny trendig lampa blandat med hemgjorda ting och designklassiker, hela huset andades god stämning och värme - här trivs man ( därför blev jag kvar lite för länge, men det var så trevligt och kakan var god och barnen lekte så bra, stort tack) Min väninna skulle anmäla sig till en trädgårdskurs för nybörjare och undrade om jag ville hänga med, det lät jättekul så 29/9 ska vi få lära oss om hur man planerar sin trädgård. Äntligen kan det bli struktur där ute!

Ps Ni har väl sett min vän Hildurs nya blogg på family living!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Personligt? Hmmm... nu försöker jag tolka vad du menar!? *skratt* Sov gott! Kraaam!

mixatofixat sa...

ha ha jag kom åt enter....
det blev visst en hel uppsats, hoppas jag inte är som en besserwisser...
jag tackar för inspirationen till dagen inlägg! Godnatt

Anonym sa...

Gokväll! Det vore otroligt kul om du hänger med. Kan du? Kraaaam!

mixatofixat sa...

jo det verkar som om det ska vara ok, och det ska bli sååååå kul!!